top of page
  • תמונת הסופר/תרפואת הרמב"ם שירלי יוסף

למה חשוב להיחשף לשמש

עודכן: 24 באוק׳ 2022


אחד הדברים שמחקרים מצאו שבשנים האחרונות בישראל לרוב האוכלוסייה חסר ויטמין די


איך חסר בישראל ויטמין די? מרבית האנשים לא נחשפים לשמש במהלך השבוע, מהרכב לעבודה ולבית. אפילו הורים לילדים מקפידים לא להיות בשמש. מגנים על עצמנו עם משקפי שמש, כובע, בגדים ארוכים ועוד. מה צריך לעשות כדי לספוג ויטמין די?

90% מהספיגה של ויטמין די היא מהשמש - רבע שעה ביום שהייה בשמש חשופים ככל שניתן, עם ידיים פתוחות, ללא משקפי שמש, ללא מקדם הגנה, ללא כובע.

10% מהספיגה היא ממזונות כגון: פטריות, ביצים, דגים, קוויאר, סויה.

תועלות והשפעות עיקריות (ע"פ נתוני קופ"ח מכבי): מניעה של בריחת סידן ודלדול מסת העצם (אוסטיאומלסיה, אוסטיאופורוזיס) תרומה לבריאות השן. תרומה לפעילות שרירים תקינה. בעת הריון מחסור בוויטמין D עלול לגרום נזקים לעובר, במיוחד למערכת החיסון ולמוח, ולהפריע להתקדמות תקינה של ההריון. מניעת עייפות ודיכאון. ויטמין D עשוי לסייע במניעה ובריפוי של מחלות דוגמת מספר סוגים של הסרטן (מעי, פרוסטטה, שד), מחלות לב, יתר לחץ דם, סוכרת נעורים, טרשת נפוצה ורככת. אז מה עושים? הכי חשוב נחשפים רבע שעה ביום לשמש ללא כל הגנה.

בקשו מהרופא שלכם בדיקת ויטמין די - ובידקו שהערכים שלכם תקינים ע"פ קופות החולים הערך המינימלי הוא מעל 25 ננוגרם למ"ל האידיאל להגיע ל50 ננוגרם למ"ל. כך נדע שהויטמין הנחוץ לנו כל כך נמצא ברמה מספקת בגוף שלנו. מה לגבי תוסף תזונה של ויטמין די? יש המון תוספים של ויטמין די בשוק, חלקם טובים יותר וחלקם פחות בשיר לטבע נכון להיום אין לי תוסף של ויטמין די. אני מציעה שכולם ידאגו לקחת רבע שעה מנוחה ולנצל את הזמן גם לנשום ולהנות מהשמש. מה הקשר בין ויטמין די להשמנה? במחקר שנעשה בקליפורניה השתתפו בו 90 נשים צעירות שהגיעו לבגרות מינית, בין הגילאים 16-22. תוצאות המחקר הראו חוסר בויטמין D אצל 59% מהנשים וכן קשר הפוך בין ריכוז הויטמין לבין השומן בגוף. נשים עם חוסר בויטמין D בגוף הראו משקל, מסה ושומן גבוהים יותר מנשים שהייתה להן רמה נורמלית של הויטמין. להפתעת החוקרים נמצא קשר חיובי בין ריכוז הויטמין D לבין גובה הצעירות אתם רוצים לשמוע עוד על בריאות מוזמנים להרצאות שלי כל הפרטים כאן רוצים ללמוד יותר לעומק ולעשות שינוי מעמיק באורח החיים שלכם ניתן להגיע לדסנאות הבריאות שלי או לייעוץ אישי לשינוי אורח חיים ע"פ רפואת הרמב"ם לפרטים נוספים חייגו: 054-9940178 .


161 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page