top of page
  • תמונת הסופר/תרפואת הרמב"ם שירלי יוסף

טיפים ומתכונים🍎🍯 ממאכלי ראש השנה - הריפוי שלנו לשנה החדשה

עודכן: 14 בספט׳ 2023


החגים והשנה החדשה בפתח זה הזמן עבור כולנו להתחיל שנה חדשה בריאה יותר, מתוקה יותר ומאושרת יותר

בחרתי להציג לכם את היתרונות שיש למאכלי ראש השנה המדהימים תמר – מכיל ויטמינים ומינרלים רבים ונוגדי חמצון מחקרים מצאו כי הוא מסייע למערכת העצבים והשרירים בריאות הלב, כלי הדם. התמר מלא סיבים תזונתיים ולכן מסייע למערכת העיכול שלנו במחקר שנעשה בטכניון נמצא כי תמרים מסוג מג'הול וחלאווי מפחיתים את הסיכון לטרשת עורקים, אלצהיימר וסרטן. טיפ בריא איך לשלב תמרים בתזונה היומית:

תמר עם אגוז מלך או פקאן (טבעי כמובן)

שוקולד מריר 100% מוצקי קקאו בתוך תמר כדורי שוקולד טבעיים המכילים תמרים במקום ממתיק אחר למתכון מעולה לחצו כאן

דבש – כבר ידוע שלדבש יש עשרות יתרונות, חיזוק המערכת החיסונית, אנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי ועוד... בבואכם לרכוש דבש וודאו שלא עבר חימום ובכך לא איבד את הערכים התזונתיים שלו, הוא כהה וסמיך יותר. (כמו הדבש בסרטון)

טיפ בריא התחילו את הבוקר עם מים פושרים עם לימון דבש לילדים אני ממתיקה את החליטה עם דבש (אחרי שהמים מתקררים)

דבש יעיל גם בשימוש חיצוני - למרוח על כל פציעה או חתך. רימון הוא מזון על – מכיל כל כך הרבה ויטמינים מינרלים חומצה פולית הוא אנטי דלקתי ואנטי סרטני, מגן על הלב מוריד כולסטרול. יתרה מכך חשוב מאוד לנשים בהריון ואחרי הלידה עוזר לשפר את מראה העור, משפר את הזיכרון ועוד.... רצוי לאכול רימון כל השנה.

טיפ בריא רימון משתלב טוב בכל סלט - סלט ערבי, ירוק, סלק.

וניתן לשלבו על התבשיל בזמן ההגשה. מתכון לסלט מזין ובריא לראש השנה: עלים ירוקים: סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, נענע, בזיליקום, נבטי חמנייה, קייל כוס רימונים חופן אגוזי מלך חופן חמוצויות לתיבול: שמן זית, הרבה לימון, 2 שיני שום כתושות, מלח הימלאיה, פלפל שחור.

לארוחה בפני עצמה ולא כתוספת אפשר לשלב כוס כוסמת או קינואה.

תפוח – מכיל כמויות נאות של סידן זרחן אשלגן ויטמין C יש משפט באנגלית an apple a day keeps the doctor away

משמע שתפוח ביום מרחיק מאיתנו את הרופא וכולנו רוצים להיות בריאים יותר ולא להגיע אל הרופא, אני בטוחה שגם הרופאים שלנו ישמחו שנבוא אליהם פחות.

טיפ ממני - אכלו ארוחת בוקר שכולה פירות וביניהם תפוח.

כך תפתחו את הבוקר עם המון מינרלים ויטמינים נוגדי חמצון ומלא אנרגיה זמינה.

דגים - מזון מצויין למוח, למפרקים, לכלי הדם, ללב ועוד... ע"פ הרמב"ם "והדגים רובם מזונם רע, ... וכל שכן גדולי הגוף מהם ואשר יצאו מן המים הרעים והשמנים מאוד רעים וגורמים לרב הליחות"...

"ואולם, הדג קטן הגוף, אשר בשרו לבן ואשר בשרו קשה וטוב הטעם, והוא מהים או אשר יהיה בנהרים הנוזלים... הם אינן מזון רע, אבל ימעט ממנו"...

משמע הרמב"ם לא ממליץ לאכול דגים גדולים ושמנים אלא דגים קטנים שמכילים פחות מתכות כבדות, רעלים, כספית ועוד... והמדע תומך כך שככל שהדג קטן יותר הוא מכיל בתוכו פחות רעלים יותר אומגה 3 ויותר סלניום.

איזה דגים לקנות: הטובים ביותר הם הסרדינים הם מלאים ביוד ובאומגה 3 ומכילים פחות רעלים ועד הגודל של חצי מטר כמו סלמון שמכיל המון שומן שנמצא מועיל לפעילות המוח. מתכון לדג סלמון בתנור

עשבי תיבול קצוצים: פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום - כוס

רבע כוס סויה

2 כפות שמן זית חצי כוס רסק תפוחים טבעי, או תפוחים מרוסקים. 3 שיני שום כתושות פלפל שחור. מערבבים הכול בקערה, מורחים על הדג משאירים במקרר לפחות חצי שעה (מכוסה) ומשם לתנור מחומם 180 מעלות 15-20 דקות.

סלק - סלק אדום עשיר במינרלים סידן, אשלגן, מגנזיום, ברזל אבץ ונחושת. הוא טוב למצבי אנמיה ולניזונים מתזונה צמחונית או טבעונית. הסלק מכיל גם כולין – ויטמין ממשפחת ויטמיני ה-B – ולכן הוא מחזק את הכבד וממיס שומנים. הוא מקור בלעדי לבטאלאינים - פיטוכימיקלים המכילים נוגדי חמצון רבי עוצמה. טיפ בריא - שלבו סלק בתזונה היומית חי, בבישול, באידוי, בתנור... תמיד תצרפו אליו שמן זית כדי שספיגת הברזל והוויטמינים תשתפר.

סלט סלק: 3 סלקים חתוכים לקוביות כוסברה סלרי פקאן טבעי לרוטב: כף שמן זית, בלסמי, 2 כפות סילאן טבעי, 2 שיני שום כתושות, מלח הימלאיה ופלפל.

כשאנחנו משפרים את התזונה שלנו, המערכת החיסונית מתחזקת והגוף שלנו מודה לנו. "יהיו מזונותיך תרופותיך" הרמב"ם

בסרטון הסברים על מאכלי ראש השנה ויתרונותיהם


היית רוצה לעבור לאורח חיים בריא ולא יודעת איך? מזמינה אותך להצטרף לאחת מסדנאות הבריאות הקרובות (במפגשים פרונטליים או בזום).


בסדנה בת 6 מפגשים לומדים: 🌿ליישם אורח חיים בריא יותר 🌿שילובי מזונות וספיגת המזון 🌿ירידה בריאה במשקל 🌿כוחות הנפש 🌿חיזוק המערכת החיסונית 🌿שיפור הזכרון ובריאות המוח ועוד...

לפרטים כתבו לי


ואל תשכחו בתקופה הזו חשוב לחזק את המערכת החיסונית ולהיערך לחורף. ההמלצה העיקרית שלי היא לחזק את המערכת החיסונית באמצעות פורמולות טבעיות מצמחים סימפונוס 2000 וסימפונוס 5000 שמשמשות אותי גם במצבים של שיעול, נזלת, ברונכיטיס דלקות חום וירוסים ועוד... לפרטים על פרומולות הצמחים ניתן לדבר איתי או בלחיצה כאן

שתהיה לכולנו שנת בריאות אהבה צמיחה, התפתחות, הגשמת מטרות וחזונות שלכם באהבה שירלי יוסף 054-9940178

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page