top of page
  • תמונת הסופר/תרפואת הרמב"ם שירלי יוסף

8 טיפים לכאבי הבטן בפסח

עודכן: 12 בספט׳ 2023


פסח תמיד היה אתגר עבורי: אהבה גדולה למצות עם שוקולד המון ארוחות משפחתיות עתירות אוכל משובח (ולפעמים קצת פחות 😜) ארוחות רבות במסעדות , ארוחות על האש

חטיפים, פיצוחים, עוגיות יין ועוד... כמובן שמערכת העיכול הבעייתית שלי הגיבה בהתאם, כאב בטן לעיתים קרובות, תחושת נפיחות, עצירות צרבת.


אספתי מגוון טיפים שעוזרים לי ולמטופלים שלי להימנע מכאבי הבטן ומשאר התופעות: 1. בכל ארוחה ביחרו לכם את המנות שאתם אוכלים מראש, בסלטים אפשר לגוון הרמב"ם הציע כדי שלא נתפתה לאכול רק תבשיל אחד בכל ארוחה.

2. להפריד בין הפחמימות לחלבון מן החי, לדוגמא: תפוח אדמה עם עוף, בחרו לאכול אחד מהם עם הרבה סלטים. כך גם ספיגת הויטמינים והמינרלים תהיה טובה יותר וגם תחושת העייפות אחרי האוכל תעלם.

3. "לעולם לא יאכל אדם אלא אם הוא רעב" לא צריך לאכול בכל רגע נתון, צריך לאכול כשמגיע "הרעב הצודק" ולנסות לחזור לטבע ל 3 ארוחות ביום. יש השפעה ניכרת גם על המשקל וגם על בעיות עיכול כשמאפשרים מנוחה למערכת העיכול.

4. לגבי המצות עם השוקולד יש שתי אופציות: א. לנסות להימנע, ולאכול חסה עם חרוסת במקום ב. מצות כוסמין או שיפון ושוקולד בייתי וקליל: כפית שמן קוקוס, כפית קקאו, כפית סילאן, כפית חמאת שקדים מערבבים הכול ביחד בקערה קטנה בתוך קערה גדולה עם מים רותחים (בן מארי, אמבט מרים) ומורחים על המצה.

וכמובן גם מהאופציה הזו בהגבלה. ג. הכינו לעצמכם קינוחים בריאים ומזינים, שירגיעו את החשק כמו עוגיות תמרים, שוקולד 100% בתוך תמר תמר עם אגוזים כדורי שוקולד בריאים מתכון בסרטון




5. להמעיט במזונות מן החי. כמישהי שבאה מבית פרסי ואכלה כמעט כל יום בשר או עוף עם הרבה אורז, ובחגים לפעמים פעמיים ביום. להוריד את כמויות הבשר, העוף והאורז היה אתגר גדול עבורי. אבל ברגע ששיניתי את התזונה, הגיע השיפור הגדול במערכת העיכול שלי. היום בכל ארוחה יש ירקות חיים (מלבד לארוחת הבוקר שהיא פירות), ובמקום האורז, קינואה או כוסמת בשילוב עם קטניות מונבטות. זו דרך מצויינת להוריד את כמות הפחמימות ולעלות את כמות החלבונים מהצומח ולרדת במשקל. ממליצה על: 8 ירקות חיים ביום מגוונים. פירות יבשים מושרים במים. קינואה וכוסמת במקום פחמימות פשוטות.

6. הזדמנות מדהימה לבדוק אם אתם רגישים לגלוטן ע"י הקשבה לגוף 1% מהאוכלוסייה סובלים מצליאק אבל... ככל הנראה 40% מהאוכלוסייה סובלים מרגישות לגלוטן ופשוט סובלים ולא יודעים.

אם אתם סובלים מנפיחות בבטן, כאבי בטן, גזים, מעי רגיז ועוד... ממליצה לכם בימי פסח להימנע לחלוטין מגלוטן כול ממצות (מצות מכילות גלוטן) להרבות בפירות ובירקות, אם תהיה לכם הקלה בכאבים, סביר להניח שגם אתם רגישים, והמשך של ההימנעות מגלוטן יוכיח לכם.


7. "פעילות גופנית היא העיקר הגדול בהתמדת הבריאות" אחד "החוקים" של הרמב"ם הוא לייגע את הגוף לפני האוכל, ממליצה לכם לאמצץ לפני כל ארוחה 5-10 דקות שמעוררים את חום הגוף לדוגמא: סקווטים, עלייה במדרגות, ריצה או הליכה, קפיצות. כל זה, כמובן בנוסף לפעילות גופנית הקבועה.


8. תצחקו, תחייכו, תשמחו ותהנו חג זו הזדמנות מצויינת לריפוי הגוף והנפש נצלו את החג לבילויים משפחתיים מהנים לפעילות משותפת בטבע. "כוחות הנפש מן הצחוק והשמחה, ורבים סרו מחלותיהם מסיבת שמחת הנפש בלבדה"

9. צמחים המסייעים לעצירות: אלוורה, פסיליום, קימל ראום את כל אלה תוכלו למצוא בתוך הפורמולה עצירון. בלחיצה כאן תגיעו לפרטים על הפורמולה לעצירות

10. הכינו לכם משקה צ'יה או פשתן שהושרו במים ושתו לאחר ההשרייה הזרעים הופכים למוצילגיים (ג'ל) וכך מסייעים בניקוי העיכול.


חג פסח שמח ושפע של בריאות ושמחה אוהבת שירלי יוסף















היית רוצה לעבור לאורח חיים בריא ולא יודעת איך? מזמינה אותך להצטרף לאחת מסדנאות הבריאות הקרובות (במפגשים פרונטליים או בזום).


בסדנה בת 6 מפגשים לומדים: 🌿ליישם אורח חיים בריא יותר 🌿שילובי מזונות וספיגת המזון 🌿ירידה בריאה במשקל 🌿כוחות הנפש 🌿חיזוק המערכת החיסונית 🌿שיפור הזכרון ובריאות המוח ועוד...

לפרטים כתבו לי



624 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page