top of page
  • תמונת הסופר/תרפואת הרמב"ם שירלי יוסף

10 דרכים טבעיות לשיפור הבריאות ע"פ רפואת הרמב"ם

הרמב"ם כתב עשרה ספרי רפואה. אני רוצה להביא לכם תקציר של העקרונות המרכזיים שאותם מומלץ לאמץ אל חיינו כדי לשמור על בריאותנו.

מחקרים רבים בעשורים האחרונים הוכיחו את דרכו. וההוכחה הגדולה ביותר עבורי היא בחיים האישיים שלי.


מאז ששיניתי את אורח חיי והשיפור ניכר מאוד- ירדתי המון במשקל, הפסיקו לי צרבות ואסטמה של העור. זו השליחות שלי - להעביר את הידע הלאה.




בריאות ע"פ הרמב"ם - "בולם רוגזו יאזן אוכלו ויגביר תנועתו". לפי הרמב"ם רק אם מתקיימים שלושת הפרמטרים בחיינו – איזון תזונתי, פיזי ונפשי, אזי בריאותנו תהיה טובה.


1. "ואכילה גסה לגוף כל אדם היא כמו סם המוות והיא עיקר כל החלאים" הכלל החשוב ביותר ע"פ הרמב"ם הוא לא לאכול לשובע. אכילה לשובע עד כדי מילוי הקיבה מונעת עיכול טוב בקיבה בכבד ובשאר איברי מערכת העיכול, מונעת ספיגת ויטמינים ומינרלים.

2. להקפיד על אכילת מזונות מהטבע ולא מזונות מעובדים או תעשייתיים מכל סוג שהוא.

3. סדר ושילוב המזונות - הרמב"ם הציע שנאכל תבשיל אחד בכל ארוחה, ככה נימנע מאכילה של כמות מופרזת. ואם בכל זאת רוצים לאכול יותר מאחד, להתחיל מהמזונות הקלים - מרק או ירקות ורק אחרי לעבור למזונות הקשים לעיכול – קטניות, פחמימות או בשר.

4. להקפיד על לעיסת המזון עד לכדי דייסה ורק אז לבלוע את המזון – ללעיסת המזון יש תפקיד חשוב בפירוק המזון בעיכול ובספיגת הוויטמינים בגופנו. ואפילו שולט על הורמוני הרעב.

5. "לעולם לא יאכל אדם אלא אם הוא רעב" - אנחנו צריכים להקשיב לגופנו ורק כשמגיע הרעב הצודק לאכול. לא לאכול כל פעם שמתחשק או משעמם.

6. לא לשתות מים תוך כדי הארוחה – המים שאנו שותים מדללים את מיצי העיכול ואנזימי העיכול המזון ומעכבים את ספיגת הוויטמינים והמינרלים שבמזון שאנחנו אוכלים.

7. אכילה ע"פ עונות השנה: בחורף לאכול מזונות מחממים ולהרבות בתבלינים. בקיץ לאכול מזונות קרים ולהימנע מתבלינים.

8. "לא ישן סמוך לאכילה אלא ימתין אחר אכילה כמו שלוש או ארבע שעות" - אחד הכללים החשובים לבריאות, לא לאכול כשלוש – ארבע שעות לפני השינה. אכילה לפני השינה משבשת את עבודת מערכת החיסון, מערכת ניקוי הרעלים, משבשת את הורמוני השינה, גורמת לאכילת יתר ועוד.

9. "לעולם יקפיד אדם על התעמלות כל איבריו. המשובר שבמיני ההתעמלות הוא שיתעמל עד שיגיעת הגוף תעורר גם את הנפש. כי שמחת הנפש והתעוררותה תבריא הגוף. ורבים סרו מחלותיהם בסיבת שמחת הנפש בלבד." פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מחיים מאוזנים ובריאים ותנאי הכרחי לקיומם. באשר לשאלה איזו פעילות גופנית הכי נכון לעשות- זה כבר משתנה בין אדם למשנהו. הרמב"ם ממליץ לעשות את הפעילות שמרוממת לנו גם את הנפש. אני לחיי הכנסתי גם פעילות קצרה לפני ארוחת הצהריים - כמה דקות של עלייה במדרגות, ריצה, קפיצות ועוד... ונרשמתי לקבוצת כדור-רשת שזה עבורי ספורט שמרומם את הנפש.

10. "ויחשוב הרופא כי כל חולה ליבו צר, וכל בריא רחב הנפש. והא הקודם ברפואת כל חולה." הרמב"ם סבור שכל מחלה נובעת מהנפש, ותפקידו של הרופא ללמד את האדם לדאוג לנפש שלו ע"י צחוק, שירה, ריקוד, ציור ועוד...

"כל המנהיג עצמו בדרכים אלו, אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימי חייו, עד שיזקין הרבה וימות, ואינו צריך לרופא"


🍒


נעים מאוד! שמי שירלי יוסף, מרצה ומלווה אנשים לבריאות מיטבית באמצעות רפואת הרמב"ם.

לרפואת הרמב"ם נחשפתי לאחר שאבי היקר ז"ל חלה בסרטן. במהלך מחלתו בחיפוש אחר פתרון נחשפתי לכח המדהים שייש למזונות. נחשפתי לעולמות הרפואה הטבעית השונים, הסינית והיפנית והכי התחברתי לרפואת הרמב"ם שבבסיסה המשפט "יהיו מזונותיך תרופותיך".

לגוף שלנו יש יכולת מדהימה לרפא את עצמו -אנחנו רק צריכים להקשיב ולשפר את התזונה ואורח החיים.

מאחלת לכם בריאות שלמה 🌿



בסדנה בת 6 מפגשים לומדים: 🌿ליישם אורח חיים בריא יותר 🌿שילובי מזונות וספיגת המזון 🌿ירידה בריאה במשקל 🌿כוחות הנפש 🌿חיזוק המערכת החיסונית 🌿שיפור הזכרון ובריאות המוח ועוד...

לפרטים כתבו לי



חנות צמחי המרפא פורמולות צמחי מרפא 100% טבעיות והמשלוח חינם ל- 400 נקודות ברחבי הארץ הפורמולות מסייעות במגוון גדול של מחלות - חורף, עונות מעבר, כולסטרול לחץ דם, שומנים בדם. בעיות נשים - הגברת חלב אם, נשירת שיער גיל המעבר, מחזור קשה ועוד... ילדים - תולעים במעיים, מחלות החורף בעיות שינה, לחץ וחרדה, קשב וריכוז ועוד...



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page