top of page
  • תמונת הסופר/תרפואת הרמב"ם שירלי יוסף

מתכונים בריאים וקלים לפסח (ללא גלוטן)

עודכן: 18 באפר׳

כולם מחפשים מתכונים בריאים וקלים לפסח... מתכונים שקל להכין וטעים לאכול. אני מרכזת כאן כמה מתכונים שגם נותנים שפע של ויטמנינים, מינרלים חלבונים ושומנים טובים.


סלט קינואה עשיר

קינואה כשרה לפסח לאוכלי קטניות. את הקינואה מכינים כמו אורז במים רתוחים עם מעט מלח. מסננים ומקררים לפני הוספת שאר המרכיבים. הסלט הזה משביע ויכול להחליף ארוחת צהרים.

איזה מרכיבים להוסיף?


עשבי תיבול כמו פטרוזיליה וכוסברה. עלים ירוקים כמו בייבי תרד, עלי קייל, ארוגולה. אגוזים, גרעינים וחמוציות (ללא תוספת סוכר - אני ממליצה על חמוציות ברכז פרי). אפשר להוסיף קצת ירקות קשים כמו מלפפון, פיסות פלפל, עגבניות (בלי המיץ). הסיבה שאנחנו רוצים ירקות ק


שים היא כדי לא להפוך את הסלט לרטוב מידי ועיסתי. לתבל בשמן זית, לימון, מלח ופלפל שחור.


סלט סלרי רענן


סלט סלרי יכול להשמר במקרר יומיים - שלושה.

קוצצים סלרי - גבעולים ועלים. מוסיפים גרעינים, חמוציות ללא תוספת סוכר.


מתבלים בשמן זית, לימון, מלח ופלפל.


אפשרויות נוספות - הוספת אגוזי מלך, בזיליקום, פטרוזיליה.



פלפלים או עגבניות ממולאות בקינואה

מכינה רוטב בבלנדר עם פטרוזיליה, שום, שמן, מלח ותבלינים.

לאחר שהם מתערבבים מערבבת עם קינואה וממלאה את הפלפלים / עגבניות / בצל / עלי גפן.

על הכל שופכת עגניות מרוסקות מעורבבות עם מלח ופפריקה. לבשל באש בינונית עד שהכל התרכך.






לחם כשר לפסח מקמח שקדים


300 גרם קמח שקדים

1/4 כפית מלח

1/2 כפית סודה לשתיה כפית צ'יה

לערבב: 3 ביצים 2 כפות חומץ תפוחים חצי כוס מים פושרים

להוסיף לתערובת היבשה לצקת את התערובת באינגליש קייק עם


נייר אפיה. לפזר מעל גרעיני דלעת או חמניה לאפות כ- 30 דקות ב- 170 מעלות

* מתכון של דורה קויטרו



מוס שוקולד מאבוקדו (טבעוני) 2 כפות קקאו

5 כפות סירופ מייפל אמיתי

כף שמן קוקוס

כפית תמצית ווניל איכותית אבוקדו אחד בשל אבל לא יותר מידי מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר במהירות גבוהה עד שכל המרכיבים מתערבבים ומתקבל מרקם קרמי. לשים בקערית ולהכניס למקרר לשעה לפחות. * מתכון של אור בן אוליאל






אחת התופעות הנלוות למאכלי הפסח (ובייחוד אם אכלת קצת יותר מידי מצות...) היא עצירות. מה עושים? הכנתי מאמר הכולל 10 טיפים למניעת עצירות .


אילו מזונות מסייעים למניעת עצירות, אילו מזונות גורמים לעצירות, מה ניתן כדי לעזור במצבי העצירות ועוד. אחד הדברים שעוזרים למצבי עצירות הוא תערובת צמחים שנקראית עצירון. העצירון הינו 100%, כשר (בד"צ עדה חרדית) ובאישור משרד הבריאות. וכמובן כשר לפסח. פרטים נוספים על ה עצירון . מאילו צמחים העצירון מורכב: אלוי, פסיליום, קימל, פפאיה, אולמוס צמחים אלו הן בחוד החנית של הרפואה הטבעית להקלה במצבי עצירויות. היתרון בעצירון שהוא לא גורם לתלות, ולא גורם לכאבי בטן עזים. חשוב מאוד לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום, ואם תשדרגו לחליטות עוד יותר מבורך: לימונית, לואיזה, נענע, טימין רוזמרין כל צמח שנחלוט מסייע לבריאותנו.



אלרגיות בפסח - עבור רבים מאיתנו, אלו שרגישים לשינויי מזג האוויר תקופת האביב, האובך, הלכלוך, הפריחה מאוד מאתגרים את הגוף כתבתי עשרות טיפים לטיפול טבעי באלרגיות בלחיצה כאן ויש לי פורמולות צמחי מרפא העשויות לסייע


מה עוד ניתן לעשות? נפתחות כמה סדנאות בריאות לגוף ולנפש שיעזרו לכם לעשות מעבר לאורח חיים בריא. לקבלת פרטים על הסדנאות התקשרו 054-9940178 או לחצו כאן.



היית רוצה לעבור לאורח חיים בריא ולא יודעת איך? מזמינה אותך להצטרף לאחת מסדנאות הבריאות הקרובות (במפגשים פרונטליים או בזום).


בסדנה בת 6 מפגשים לומדים: 🌿ליישם אורח חיים בריא יותר 🌿שילובי מזונות וספיגת המזון 🌿ירידה בריאה במשקל 🌿כוחות הנפש 🌿חיזוק המערכת החיסונית 🌿שיפור הזכרון ובריאות המוח ועוד...

לפרטים כתבו לי










1,577 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page