top of page
  • תמונת הסופר/תרפואת הרמב"ם שירלי יוסף

האתגר של הסתיו - הוספת קטניות לתפריט

עודכן: 12 בספט׳ 2023

אחת השיטות למעבר לאורח חיים בריא, היא לא רק להוציא את המזונות המזיקים

היא בעיקר להוסיף את כל הטוב שהטבע מציע לנו

וקטניות הן בהחלט חלק נכבד מהטוב.

הידעתם שעד לפני כמה עשרות שנים התזונה של רוב האנשים כללה קטניות ברמה היומיומית

והכי חשוב

התזונה בעבר הייתה מורכבת מ 5% פחמימות

היום 60% ואין ספק שהן האשמות העיקריות בעשרות בעיות בריאות

כמו סוכרת, כולסטרול, דלקות מרובות ועוד...


מה היתרונות של קטניות? מה לא...

שפע של הברזל, ויטמינים ומינרלים

חלבון מזין שעוזר לבניית השרירים והמערכת החיסון

ובעשרות מחקרים נמצאו גם כמסייעים להורדת כולסטרול, סוכרת ושיפור של עשרטת מדדי בריאות


הם זולים מאוד ונגישים לכל האוכלוסייה

והיתרון הענק שלהם זה שאפשר להנביט אותם ולהפוך אותם לבריאים בהרבה

פי 500 יותר ויטמינים ומינרלים

וגם עיכול קל יותר וזמן הבישול מתקצר.



להסבר על איך להנביט http://bit.ly/2QMCXXH (צרפתי סרטון בהמשך המאמר)


הקטניות הן תחליף ראוי לבשר ועוף הרמב"ם המליץ לאכול בשר משבת לשבת ולא כל יום כמו בימינו. למטופלות שלי אני ממליצה גם לשלב אותם במקום מנת פחמימה.

מזמינה אתכם לבחור בבריאות ולהשתתף באתגר הסתיו 3 פעמים בשבוע ארוחה שכוללת קטניות

ולהלן מספר מתכונים להנאתכם, את חלקם שלחו לי המשתתפות בסדנאות:

ממרח חומוס מונבט מרתיחים חומוס ולאחר הרתיחה מעבירים לאש קטנה לעוד רבע שעה עד לריכוך. לטחון יחד עם טחינה (בערך חצי מכמות החומוס) להוסיף מים שום, לימון, ומלח הימלאיה. טיפ חשוב לבריאות שלנו: ללא סודה לשתייה בסיר, סודה לשתייה גורמת לסיר להפריש מתכות כבדות.

עגבניות ממולאות (אפשר גם גמבה, כרוב, עלי גפן):

6 עגבניות גדולות 2 כפות שמן זית

בצל + 5 שיני שום 9 כפות כוסמת ירוקה או קינואה 2 כוסות עדשים כתומות מונבטות. ירק – פטרוזיליה, כוסברה, נענע בזיליקום, סלרי

תבלינים: כורכום ופלפל שחור, פפריקה מתוקה ועוד לבחירתכם. חותכים את ה"כובע" של עגבניות גדולות, מרוקנים אותן לקערה קטנה. במחבת גדולה מחממים את השמן עם בצל ושום, (מוציאים חצי מהכמות ושומרים בצד לרוטב) מוסיפים את הכוסמת והעדשים ומטגנים מספר דקות מוסיפים את תכולת העגבניות והתבלינים מביאים לרתיחה ומבשלים עוד עשר דקות.

את התערובת מכניסים לתוך העגבניות המרוקנות. למחבת מכניסים את התערובת שום ובצל + עגבניות מרוסקות + תבלינים + חצי כוס מים רותחים. ומניחים את העגבניות הממולאות במחבת ומכסים את הסיר על אש קטנה 45 דקות.

צ'ילי קון קרנה (מתכון של שגב משה עם תוספת שלי) חותכים 2 בצלים גדולים מוסיפים 6 שיני שום 3 עגבניות חתוכות לקוביות בשר טחון חצי קילו תבלינים: עלי דפנה, פפריקה מעושנת, כורכום, פלפל שחור, מלח. מוסיפים בקבוק בירה לבנה, לאחר שרתח

מוסיפים עדשים שחורות + שעועית אדומה (שניהם אחרי השרייה, הנבטה ובישול 3 שעות) בישול של שעה לפחות לקראת סיום להוסיף פטרוזיליה וכוסברה

דאל עדשים (מתכון של לינדה רימר שהשתתפה בסדנה במודיעין) לטגן בצל קצוץ במעט שמן זית

להוסיף כוס וחצי(אפשר יותר)של עדשים כתומות

להוסיף תבלינים כורכום, פלפל שחור ומלח,

מים עד לגובה העדשים, אחרי הרתיחה להנמיך אש,

עד שהמים נספגים והעדשים נעשים רכים ומחליפים צבע לצהוב. אני מוסיפה מעל בצל ירוק קצוץ אחרי הבישול לקישוט וגם ירוק בריא. מג'דרה קינואה או כוסמת עם עדשים שחורות גם הקינואה וגם הכוסמת ניתנות להנבטה בסיר כוס קינואה או כוסמת על חצי כוס עדשים שחורות עם כוס וחצי מים. כפית מלח הימלאיה מערבבים ומבשלים, לפעמים יש צורך בהוספת מים או סינון. בלינק תמצאו סרטון שהכנתי עם המתכון https://www.youtube.com/watch?v=141rw1SDVNI אורז עם מש מתכון תמצאו בלינק https://www.youtube.com/watch?v=OWged0fTkOw מרק עדשים כתומות מטגנים במעט שמן זית: בצל גדול אחד, 6 שיני שום, גבעול סלרי וגזר לאחר מספר דקות של ערבוב מוסיפים את העדשים הכתומות שהונבטו ומתבלים: כורכום, פפריקה מתוקה, פלפל שחור, מלח הימלאיה, כמון מוסיפים עגבנייה מגורדת וממלאים את הסיר במים רותחים מביאים לרתיחה ומשאירים על אש קטנה לבישול חצי שעה. מעבר לכל המתכונים כאן ממליצה גם לשלב קטניות בכל סלט קר.

מקווה שקיבלתם ערך והכי חשוב תיישמו אני כאן עבורכם לכל שאלה או תהייה ממליצה לכם להערך לחורף עם הערכה המשולמת לבית בריא שכוללת סימפונוס 2000 המסייע לשיעול נזלת וצרידות סימפונוס 5000 חום וירוסים וכאב וויטמין סי בתוספת פירות סמבוק ופקעות ורדים המסייעים לחיזוק ולמניעה. כל הפרטים על הערכה המושלמת לבית בריא בלחיצה כאן היית רוצה לעבור לאורח חיים בריא ולא יודעת איך? מזמינה אותך להצטרף לאחת מסדנאות הבריאות הקרובות (במפגשים פרונטליים או בזום).


בסדנה בת 6 מפגשים לומדים: 🌿ליישם אורח חיים בריא יותר 🌿שילובי מזונות וספיגת המזון 🌿ירידה בריאה במשקל 🌿כוחות הנפש 🌿חיזוק המערכת החיסונית 🌿שיפור הזכרון ובריאות המוח ועוד...

לפרטים כתבו לי


שפע של בריאות ושנה נפלאה שירלי יוסף

878 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page